Young Professional Financial management medewerker

CZ

Traineeship

Tilburg

Up to 40 hours

Starts all year through

Published on May 06, 2024

Jouw baan

Werken bij CZ is werk met betekenis

In het Young Professional programma, dat start in het eerste kwartaal van 2024, leiden we je op tot vakspecialist dankzij uitdagende opdrachten, intensieve vakinhoudelijke begeleiding en diverse trainingen gericht op persoonlijke ontwikkeling.

In tegenstelling tot een traineeship begin je direct in een functie die aansluit bij jouw achtergrond en interesse. Daarnaast ga je samen met andere young professionals uit verschillende vakgebieden aan de slag met een uitdagende CZ brede praktijkopdracht. Je leert daarmee de organisatie goed kennen en je gaat je bevindingen presenteren aan de directie van CZ. Jouw werk heeft impact op de zorg van de toekomst.

De divisie Operations verzorgt de declaratieverwerking van klanten en zorgverleners. Als afdeling Operations Control & Finance zorgen we voor de financiële afhandeling van zorgverlener declaraties, bieden we financiële ondersteuning aan de divisie Operations en verzorgen we daarnaast de interne en externe stuur- en verantwoordingsinformatie van de divisie. Toezichthouders vragen steeds meer informatie en zekerheid van zorgverzekeraars. Daarnaast is er behoefte om steeds sneller te rapporteren. Dat heeft grote gevolgen voor de administratie en controle van CZ. De uitdaging is om te laten zien dat we aantoonbaar ‘in control’ zijn en dat zo efficiënt mogelijk te doen.

Dit krijg je van ons

  • Sabbatical regeling - Drie maanden vrij tegen 40% doorbetaling van je salaris 

  • Ontwikkelmogelijkheden - Keuze uit ruim aanbod opleidingen, trainingen en doorgroeimogelijkheden 

  • Goede werk privé balans - Hybride werken met thuiswerkregeling

Jouw Team

Jij bent van groot belang

In deze functie ga je aan de slag in de functie als Financial management medewerker in het team Finance Operations. Zo werk jij samen met zes collega’s aan het juist, volledig en betrouwbaar houden van de zorgkostenadministratie van CZ. Hierbij adviseer je collega’s van de declaratieverwerkende afdelingen over het verwerken van financiële mutaties. Je controleert deze periodiek en waar nodig grijp je in. Vanuit de grootboekadministratie stel je diverse analyses en in- en externe verantwoordingen op.

Binnen het team zijn er onderwerpen waarop teamleden gespecialiseerd zijn, deze zal afhankelijk van kennis en kunde van jou als kandidaat nog nader te verdelen. Te denken valt aan de buitenlandse zorgkosten, de financiële afwikkeling van specifieke contractafspraken en bevoorschotting. Als Financial management medewerker ben je het aanspreekpunt voor het afdelingsmanagement, collega’s van de divisies Financiën en Zorg en de interne accountant. Je geeft op eigen initiatief gevraagd en ongevraagd advies op financiële vraagstukken of procesverbeteringen.

Jouw profiel

Dit neem je mee naar onze organisatie

  • Je hebt hbo / wo werk- en denkniveau wat bijvoorbeeld aantoonbaar is door een afgeronde hbo / wo opleiding in de financiële richting;
  • Je hebt maximaal twee jaar werkervaring in een professionele omgeving op financieel gebied;
  • Jij kan stilstaan bij je eigen ontwikkeling en kan hieruit leerdoelen opstellen;
  • Jij kan je nieuwe vaardigheden en kennis snel eigen maken;
  • Jij pakt kansen om je eigen ontwikkeling een stap verder te brengen wanneer deze zich voordoen, bijvoorbeeld bij trainingen en tijdens je werkzaamheden;
  • Je kan grote hoeveelheden data makkelijk tot de essentie terug brengen.
  • Je bent accuraat en goed in plannen en organiseren

Ons aanbod:


  • Een mooi en super waardevol ontwikkeltraject van een jaar, waarin je wordt opgeleid tot Financial management medewerker en je jezelf ontwikkelt op persoonlijk vlak;
  • Veel training on the job, waardoor je meteen praktijkervaring opdoet naast dit programma;
  • Een contract van een jaar op basis van 34 –38 uur waarin je je eigen talent verder kunt ontwikkelen en ruimte kunt creëren voor je eigen ideeën;
  • Wij zijn flexibel in het hybride werken waarbij thuis en flexibel werken de normaalste zaak van de wereld is;

Voor het Young Professional Programma zijn we op zoek naar collega's die nieuwsgierig zijn, die denken in oplossingen en mogelijkheden waarbij je je niet laten remmen door de bestaande gang van zaken. We zoeken kritisch vermogen en lef om vragen te stellen en op onderzoek uit te gaan. Om te zorgen dat we alle kandidaten op dezelfde manier beoordelen op geschiktheid voor deze functie, stellen we alle kandidaten dezelfde 2 vragen over competenties en 1 vraag vanuit de afdeling, om te zien hoe jouw profiel aansluit bij de functie. Besteed voldoende aandacht aan het beantwoorden; dit is samen met je cv de enige informatie waar we je in deze ronde op beoordelen. Je mag putten uit je werk, vrijwilligerswerk, opleiding, privésfeer enzovoorts. Gebruik per vraag niet meer dan 200 woorden en geef niet meer dan 2 voorbeelden.


  • Kun je een voorbeeld geven van een situatie waarin je een bestaande werkwijze ter discussie hebt gesteld, of waarvan je dacht: 'dat kan beter/handiger/logischer', eventueel ook als je er zelf niet direct persoonlijk belang bij had. Wat was je rol, wat heb jij ondernomen en wat was het resultaat?
  • Wat was voor jou de afgelopen twee jaar jouw grootste leermoment? Wat heb je geleerd en waarom heeft dit moment zoveel impact gemaakt?
  • Analytisch vermogen, procesverbetering en het signaleren daarvan zijn belangrijke eigenschappen die je inzet tijdens het uitoefenen van deze job. Welke situaties heb jij meegemaakt waarbij je bovenstaande hebt ingezet? Beschrijf hoe je dit hebt gedaan en wat het resultaat was.

Wil je meer weten over de selectieprocedure, kijk dan op de Young Professional pagina op onze website. Ook vind je hier meer informatie over alle arbeidsvoorwaarden bij CZ. 

Apply now